Google inovuje reklamné systémy

Google sa snaží prakticky nepretržite vylepšovať svoje reklamné systémy. Medzi posledné zmeny tohto giganta patrí zameranie sa na mobilné aplikácie a videá. Konkrétne došlo k predstavenie novej generácie Universal App Campaigns a tiež predstavenie formáte TrueView for action.

V prvej časti sa teda budeme venovať novej verzii Universal App Campaigns. Tento systém dokáže v reálnom čase upravovať reklamu klientov tak, aby sa pre neho stala čo najhodnotnejšie. To všetko dokáže prepočítavať naprieč Google aplikáciami. Jedným z prvých testerov novej verzie bola spoločnosť Trivago.

Táto spoločnosť hľadala tých užívateľov, ktorí s najväčšou pravdepodobnosťou kliknú na ponuku hotelov a skrze ich aplikácii si zarezervujú izbu. Testovanie preukázalo, že sa zákazníci v aplikácii stali oveľa hodnotnejším zdrojom pre obchodné výsledky. Pomocou nového systému je potrebné lepšie predikovať správanie užívateľov na internete.

Pre Trivago ide napríklad o to, že užívatelia, ktorí skutočne dôjdu až k objednávke hotelovej izby, zvyčajne na YouTube sledujú cestovateľské blogy. Google preto týmto užívateľom ukáže reklamu na Trivago. A to je práve jeden z najdôležitejších benefitov Universal App Campaigns.

Druhé vylepšenie sa týka formátu TrueView. Tohto formátu ste si iste pri prehrávaní videí na YouTube už mohli všimnúť. Odkaz TrueView odkazoval na to, aby ste si stiahli aplikáciu alebo vykonali nákup niečoho. TrueView for action je ale novinka, ktorá spoločnostiam umožňuje oveľa lepšie komunikovať s užívateľom. Pomocou nového formátu tak používatelia môžu napríklad na jedno kliknutie objednať izbu, prihlásiť sa k odberu newslettera alebo priamo objednať nejakú službu.

Táto novinka je benefitom predovšetkým pre tie spoločnosti, ktoré ponúka nejaké konkrétne produkty alebo služby. Potenciálny zákazník tak môže na YouTube preskočiť pomocou reklamy niekoľko krokov a dostať sa priamo na objednanie produktu.

Všetky novinky sú už teraz k dispozícii. Aj bežní užívatelia by sa tak čoskoro mali s týmito novinkami a lepšie cielenými reklamami stretnúť. 


Zaujímate sa o novinky zo sveta marketingu a reklamy?

Zaregistrujte svoj mail a už vám nič neunikne.