Ako zvýšiť aktivitu fanúšikov na Facebooku? 

Byť na Facebooku sa dnes považuje za samozrejmosť. Rad ľudí si tiež myslí, že je potrebné mať čo najviac fanúšikov. Ďalší sa zase zaoberajú otázkou, ako svojich fanúšikov prebudiť a prinútiť ich k nejakej aktivite. A touto otázkou sme sa zaoberali aj my.

Komentovanie fotografií, odpovedanie na otázky, zdieľanie odkazov, lajkovanie a akákoľvek ďalšia reakcia na náš obsah: to všetko môžu naši fanúšikovia robiť. Aktívni fanúšikovia pomáhajú šíriť váš obsah a výrazne tak urýchľujú organický rast stránky a tým aj nových zákazníkov. Ak váš obsah tvoríte pre neaktívnych fanúšikov, vlastne ho tvoríte pre seba.

Motivujte svoje publikum 

Z toho dôvodu je pri vytváraní obsahu na sociálne siete treba myslieť na niekoľko dôležitých faktorov, ktoré odozvu fanúšikov značne ovplyvňujú. Jedným z nich je napríklad potreba publikovať taký obsah, ktorý fanúšikov na zdieľanie motivuje. Užívateľ bude obsah zdieľať len v prípade, že vníma zo zdieľania úžitok - pre seba či pre svoje okolie. Či už pôjde o prínosnú informáciu, zábavný príspevok alebo produkt, o ktorý má užívateľ veľký záujem a verí, že zaujme aj jeho priateľov. Dôležité nie sú len počty zdieľania, ale predovšetkým konverzie užívateľov na zákazníkov.

Medzi najpoužívanejšie spôsoby, ako vyvolať aktivitu fanúšikov patrí organizovanie súťaží. Súťaže ale nemôžu byť len o počte lajkovania, musia byť kreatívne a mať jasný cieľ. Každý súťažiaci by mal pre výhru niečo urobiť.

Ako skvelý prostriedok na vyvolanie záujmu sú aj otázky, a to napríklad aj na kontroverzné témy (Apple vs. Samsung, lyže verzus snowboard). Vždy ale musia byť nejako späté so značkou firmy. Veľká budúcnosť je aj vo videách a kvalitnom obsahu všeobecne. Príspevok by mal byť vtipný, kontroverzný, nápaditý alebo niečo, s čím sa fanúšikovia stotožnia. Veľa nám fungujú aj tzv. Motivačky, ale nie je to o tom napísať na Facebook nejaký citát a dať k tomu gýčovitú fotografiu. Malo by to mať zmysel a spojitosť s témou stránky. "

Čo fanúšikov zaujíma?

Medzi najťažšie úlohy pri budovaní vlastnej facebookovej stránky patrí práve zodpovedanie otázky, čo našich fanúšikov zaujíma. Ako chceme robiť akýkoľvek marketing, keď netušíme, ako osloviť cieľových zákazníkov?

Jedná sa o dlhodobé pozorovania úspešnosti jednotlivých príspevkov, ktoré sa od seba líšia tematicky, formátovo a časovo.

Inšpiráciu môžeme nájsť všade okolo nás. Je to napríklad aktuálne dianie spojené s témou, najpredávanejší tovar či služba a pod. Tiež môžeme hľadať na podobne zameraných stránkach (odporúčame zahraničné :D ). Stačí nájsť príspevky, na ktoré ľudia reagujú, a vytvoriť podobný štýl. Prečo vymýšľať koleso?

Zaujímavou možnosťou je aj zapojenie fanúšikov do diania vo firme. Napríklad na MiaBella sa pýtajú, ako sa fanúšikom páčia pripravované šaty. Príspevok má cez 1000 lajkov, skoro 30 zdieľanie a viac ako 100 komentárov.

Zabijáci rastu

Rad firiem ku svojim facebookovým stránkam pristupuje zo zlého konca. Sme tak svedkami publikovania nezaujímavého obsahu, ktorý v konečnom dôsledku nemá vôbec žiadny obsah.

Podľa Bartoša sú najväčším zabijakom organického rastu stránky sami marketéri, teda správcovi stránok. Odmietajú si priznať, že sociálne siete sú niečo iné ako klasický marketing. Namiesto toho, aby fanúšikom hovorili, čo ich zaujíma a čo chcú počuť, doslova im pchajú to, čo zaujíma ich. Kým si toto neuvedomia a nepríjmu pravidlá sociálnych sietí, nemajú šancu na nich uspieť.

Ako neprestreliť?

Facebooková stránka sa môže veľmi rýchlo zmeniť aj v našu nočnú moru. Stačí pritom málo. Hlavne musíte používať sedliacky rozum, správať sa k zákazníkom s rešpektom a samozrejme poskytovať kvalitné služby a produkty, aby ste sa nemuseli potýkať s kritikou zákazníkov.

Medzi najčastejšie chyby správcov stránok patria zlá komunikácia a nezmyselné mazanie príspevkov. Ak si ľudia na niečo sťažujú a je to oprávnené, treba sa k tomu postaviť čelom a reagovať. Samozrejme nie o týždeň. 


Ak hľadáte správcu svojich sociálnych sietí, kontaktujte nás a postaráme sa o vytváranie kvalitného obsahu, ktorý fanúšikov zaujíma a dokáže pomôcť vášmu podnikaniu.

Zaujímavý obsah sa širi aj sám a nevytvárate ho iba pre seba, ale hlavne pre fanúšikov, ktorí vás za to ocenia.